social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه1402/11/10

07:44:0

160

بررسی 23 پرونده در کمیته فنی آسانسور اداره کل استاندارد استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، جلسه کمیته فنی آسانسور با حضور نمایندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه کشوری آسانسور، سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان و نماینده شرکت‌های بازرسی در محل اداره کل برگزار شد.
 مهدی هادی سرپرست اداره کل استاندارد استان، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: کمیته فنی آسانسور برای رسیدگی و تصمیم گیری در خصوص پرونده‌های ارسال شده توسط شرکت‌های بازرسی فنی آسانسورهای برقی که دارای ابهام  انطباق با استانداردهای ملی مربوطه می‌باشد و همچنین بررسی موارد فنی ارجاعی از دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات تشکیل می‌گردد.
دبیر شورای استاندارد استان افزود: برای خدمت رسانی بهتر به عموم شهروندان، تمامی مراحل اخذ گواهینامه آسانسور الکترونیکی بوده و شرکت‌های بازرسی می‌بایست با صحت و دقت نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات مربوطه در این سامانه اقدام نمایند.
وی اظهار داشت: به علت حجم بالای ساخت و ساز و  تعداد متقاضیان اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور در استان، شرکت‌های بازرسی باید در اسرع وقت و با صحت و دقت تمام، موارد درج شده در استاندارد را کنترل و در صورت مطابقت نسبت به صدور تاییدیه ایمنی اقدام نمایند.
هادی گفت: با توجه به حساسیت موضوع ایمنی آسانسورها و اهمیت سلامت مردم به ویژه در مکان‌های پر تردد عمومی، هیچ اغماضی در اجرای کامل این استاندارد امکان‌پذیر نمی‌باشد.