social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

چهارشنبه1402/10/27

08:13:0

146

نشست تخصصی انجمن صنفی آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی با سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، در راستای تکریم ارباب رجوع و رفع مشکلات آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده، نشست صمیمانه‌ای با حضور سرپرست اداره کل و اعضای انجمن صنفی آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی در محل دفتر مدیریت این اداره کل  برگزار شد.
مهدی هادی در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگوئی به اعضاء اظهار داشت: با توجه به اینکه بتن و مصالح ساختمانی به‌عنوان یک محصول استراتژیک می‌باشد، لذا رعایت استانداردهای مربوطه بسیار حائز اهمیت بوده و آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی دارای تائید صلاحیت به‌عنوان بازوان اجرائی و کاربردی این اداره کل، نقش بسیار مهمی در تعیین و کنترل کیفیت این محصولات دارند.
دبیر شورای استاندارد استان به اقدامات انجام شده در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق، نگاه امیدوارانه به آینده ، مدیریت جهادی و تلاش هوشمندانه می‌توان بر  مشکلات فائق آمد و شاهد رشد و رونق در همه حوزه های صنعت و تولید بود.
هادی گفت: با توجه به تعدد آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی در استان اصفهان، به‌طور جد پیگیر مسائل و مشکلات آنها بوده و با استفاده از تعاملات درون سازمانی تا حد امکان و با رعایت قوانین و مقررات مربوط برای رفع آنها تلاش خواهد نمود.
وی بیان داشت: استان اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید مصالح ساختمانی در کشور بوده و جهت رعایت حقوق عامه و جلوگیری از مصرف کالای غیر استاندارد در پروژه‌های عمرانی، لازم است همسوئی لازم با دستگاه‌های اجرائی و نظارتی از قبیل شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی انجام بشود.
در این جلسه اعضای انجمن به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود از قبیل: تمرکز صدور تائیدیه آزمایشگاه‌ها در مرکز ملی تائید صلاحیت ایران، عدم همخوانی تعرفه‌های اعلامی با هزینه‌های ثابت و جاری آزمایشگاه‌ها، مشکلات سامانه‌ای و زیرساختی و ... پرداختند.
در پایان مقرر گردید موارد مربوطه جهت تعیین تکلیف به صورت مستند به سازمان ملی استاندارد منعکس گردد.