دسترسی سریع

اخبار استان

برگزاری دهمین کمیسیون حقوقی ماده 42 استاندارد اصفهان با بررسی 14 پرونده

دهمین کمیسیون حقوقی ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و دومین جلسه در سال جاری مورخ 26 اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل استاندارد استان ، معاون دادستان اصفهان، نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان و... در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد اصفهان برگزار گردید.
لیلا امین الرعایا دبیر کمیسیون ماده 42 استاندارد اصفهان با اعلام این خبر افزود : در این جلسه مجموعا 14 پرونده مربوط به واحدهای تولیدی متخلف مطرح شد.
رئیس اداره حقوقی استاندارد اصفهان تصریح کرد: در این کمیسیون 3 پرونده مربوط به مصالح ساختمانی، 5 پرونده لوله و اتصالات، 4 پرونده فراورده های غذایی، 1 پرونده فیلتر خودرو و 1 پرونده باتری خودرو مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد و دارای مغایریت و عدم انطباق کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.
دبیر کمیسیون ماده 42 گفت: در این جلسه متخلفین بر اساس بند 10 شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون، به تذکر و صدور قرار ، اخطار و اخذ تعهد و جزای نقدی از پنجاه میلیون  تا پانصد ملیون ریال محکوم گردیدند.
گفتنی است کمیسیون ماده 42 با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد. و در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالا، و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی، می باشد.