دسترسی سریع

اخبار استان

بررسی 10 پرونده در کمیسیون حقوقی ماده 42 اداره کل استاندارد استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی: کمیسیون ماده 42 (کمیسیون حقوقی استاندارد) با حضور مدیرکل استاندارد استان ، معاون دادستان ، نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی واتاق اصناف اصفهان  در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزارگردید.


مدیر کل استاندارداستان اصفهان اظهار داشت: 
در مجموع 10 پرونده دراین کمیسیون مطرح شدکه  5مورد  مربوط به مصنوعات طلا، 3 مورد صنایع غذایی و دو پرونده مربوط به صنعت سیم و کابل  بود .
 

محمود فرمانی تصریح کرد: 8 پرونده تخلف بر اساس بند 10 شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون مذکور، محکومیت از اخذ تعهد جهت رعایت ضوابط و کیفیت مطابق با استاندارد، تعطیلی موقت و یک ماهه واحد و تعلیق کد شناسایی، اصلاح و بهسازی فرآورده، ارجاع پرونده به مراجع قضایی و جزای نقدی از 10ملیون ریال تا 180 ملیون ریال رای صادر و در خصوص دو پرونده قرار کارشناسی تعیین گردید.


دبیر شورای استاندارد استان گفت: 
ازابتدای سال تاکنون سه کمیسیون ماده 42 جهت رسیدگی به پرونده متخلفین و تعیین تکلیف توسط اداره کل استاندارد استان اصفهان تشکیل شده است.


درپایان محمود فرمانی  بیان کرد: 
مردم می توانند در صورت مشاهد هرگونه تخلف در زمینه تولید ، توزیع و یا تمرکز  کالای غیر استاندارد، موارد را از طریق شماره تماس 1517 مربوط به سامانه رسیدگی به شکایات به این اداره کل اعلام نمایند.