دسترسی سریع

آمار صدور و تمدید - استاندارد پشتیبان صنعت

به گزارش روابط عمومی:

محمود فرمانی در حاشیه جلسه شورای معاونین اداره کل استاندارد استان اصفهان گفت:

امروز صنایع استان نیازمند همت بلند مسئولین در حمایت از تولید با کیفیت است و این مهم با برنامه ریزی جهت کاهش بروکراسیهای زائد اداری ، بررسی و اصلاح مجدد آئین نامه ها و دستورالعملها در راستای تسهیل در انجام امور مرتبط با  تولید می باشد.

دبیر شورای استاندارد استان گفت: در سال گذشته 307 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر  شده است که از این تعداد 52 فقره مربوط به محصولات مشمول استاندارد تشویقی می باشد.

وی به اهمیت کنترل کیفیت محصولات عرضه شده در بازار اشاره کرد و اذعان داشت: کارشناسان این اداره کل علاوه بر انجام بازرسی های سرزده از واحدهای تولیدی بامراجعه  به بیش از 22625 مرکز وضعیت کیفیت محصولات عرضه شده در بازار کنترل را نمودند.

وی همچنین اظهار داشت :در سال گذشته بیش از  667 نمونه  از سطح بازار خریداری و آزمون شد ودر مواردی که نتایج آزمون آن با استاندارد های مربوطه مغایرت داشت ، اقدام قانونی لازم انجام گردید.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان ضمن تاکید بر اهمیت نظارتهای مردمی بیان داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه تولید، تمرکز و عرضه محصولات غیر استاندارد موارد را با شماره 1517 اطلاع دهند.

شایان ذکر است شهروندان گرامی با ارسال کد ده رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی 1001517 میتوانند از اصالت و یا جعلی بودن علامت استاندارد محصول اطلاع حاصل نمایند.