دسترسی سریع

استاندارد راهی مطمئن برای قرار گرفتن در مسیر توسعه اقتصادی کشور است

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران امروز در حاشیه سفر خود به استان اصفهان با اصحاب رسانه این استان دیدار و گفت و گو کرد.
نیره پیروزبخت در جمع خبرنگاران استان اصفهان، گفت: رسانه ها نقش موثری در تقویت صنایع کشور به ویژه صنایع غذایی دارند چرا که هرگونه تخریب منجر به نابودی صنایع کشور می شود.
وی با بیان اینکه محصولات غذایی ما همتراز بسیاری از کشورهای پیشرفته است اظهار داشت:  صنایع غذایی ما به کشورهای اوراسیا صادر می شود و این خود بیانگر مرغوبیت محصولات داخلی است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تاکید کرد: کیفیت بنزین داخلی مناسب و مطابق استاندارد است، اما بسیاری از وسایل حمل و نقل ما فرسوده و غیر استاندارد است.
وی گفت: شهرداریها و استانداریها موظفند، فعالیت شهربازیها و پارکهای بازی را منوط به تائید شرکتهای بازرسی استاندارد کنند.
پیروزبخت، بر هماهنگی و همکاری سایر دستگاهها نسبت به موضوع استاندارد در قالب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید کرد و افزود: اجرای استاندارد حلال و نظارت بر آن، یکی از وظایفی است که در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بر عهده سازمان گذاشته است.
وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای فعالیت های استانداردهای حلال در کشور، بتوانیم سهم قابل توجهی از این تجارت را از طریق صادرات غیرنفتی به خود اختصاص دهیم.
پیروزبخت با بیان اینکه مشاغل خانگی و روستایی استانداردسازی می شود گفت: تمام کالاها و محصولات باید استاندارد داشته باشند در همین راستا می خواهیم از زنان و صاحبان مشاغل خانگی حمایت کنیم، نمی خواهیم سلامت مردم هم  به خطر بیفتد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران به تدوین بسته حمایتی این سازمان برای تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: این سازمان برای حمایت از تولید داخل، حمایت از واردات مرتبط با تولید و حمایت از صادرات، بسته حمایتی را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار داد تا تولیدکنندگان با کمترین چالش در زمینه استاندارد مواجه شوند.
وی بر هم افزایی و همکاری بین دستگاهی تاکید کرد و گفت: لازم است برای دستیابی به توسعه اقتصادی و رهایی از چالش های اقتصادی در شرایط تحریم همکاری بین دستگاهی خود را افزایش دهیم.