بنر اداره کل استاندارد استان اصفهان
دوشنبه 4 تير 1397   01:17:47
آخرين ويرايش سایت
يكشنبه 3 تير 1397 16:02:15

منشور اخلاقی مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران

افتخار خدمت‌رسانی در سازمانی را به عهده داریم که رسالت آن تحقیقات، تدوین، اجرا، نشر، نظارت، توسعه و ترویج استاندارد و تلاش در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات، صادرات و واردات کالاها، خدمات فنی و مهندسی و رقابت در بازارهای بین المللی می باشد.

ما مدیران و کارکنان سازمان با اعتقاد و ایمان به این امر که تحقق اهداف سازمان نیازمند مشارکت گروهی، هم اندیشی، همراهی و هم افزایی نیروی انسانی و پاسخگویی شایسته به درخواست های مراجعین و کسب رضایت ارباب رجوع می باشد. مفاد این پیمان نامه را به عنوان منشور اخلاقی و رفتاری مدیران و کارکنان سازمان سرلوحه کار و خدمات خود قرار می دهیم.

اعتقاد به کار، نوآوری و خلاقیت

ایمان به کار به عنوان عبادت و نعمت الهی و رکن تعیین کننده در سرنوشت مردم و تعالی فردی و سازمانی

اعتقاد به سلامت، صداقت، دانایی، خلاقیت و نوآوری در کار
 

احترام به اصول اخلاقی

بستر سازی فرهنگ پاسخگو بودن در مقابل ارباب رجوع و رفتار توام با متانت و خوشرویی

رعایت اصول اخلاقی و صفات معنوی از جمله عدالت و انصاف، پرهیز از توصیه، سفارش و تبعیض در ارائه خدمات به ارباب رجوع

پایبندی به قانون گرایی و رعایت دقیق آئین نامه ها و مقررات
 

الزام به نظم و انضباط اداری

رعایت نظم و آراستگی فردی در محیط کار

وقت شناسی و حضور به موقع در محل کار، تلاش و جدیت در انجام مطلوب وظایف محوله

بررسی دقیق و سریع درخواست مراجعین، ارائه پاسخ مستدل و منطبق با قوانین و مقررات به ارباب رجوع

انتقادپذیری، استقبال از نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده مراجعین

عدم استعمال دخانیات در محیط کار

تلاش برای حذف تشریفات زائد اداری و سهولت در کار

زمان گذاری فعالیت ها و انجام آن ها بر اساس زمان های پیش بینی شده


تسهیل دسترسی ارباب رجوع به اطلاعات مورد نیاز

اطلاع رسانی در خصوص محل استقرار، وظایف و گردش کار واحدهای سازمانی به ارباب رجوع

ارائه اطلاعات لازم و مشاوره مورد نیاز جهت انجام مطلوب کار ارباب رجوع

تلاش به منظور تضمین اطمینان ارباب رجوع در برخورداری از حقوق قانونی خود
 

رعایت وجدان کاری عامل اساسی در افزایش بهره وری

استفاده صحیح از اختیارات و قدرت سازمانی

احساس مسؤولیت نسبت به حرفه و سازمان متبوع

احساس مسؤولیت و تعهد در قبال ارباب رجوع

استفاده مناسب و بهینه از اموال، منابع و امکانات جهت تحقق اهداف سازمان، رعایت دقت، سرعت، کیفیت، صحت و سلامت انجام کار
 

ایجاد محیط صمیمی و آرام برای همکاران

حفظ کرامت نیروی انسانی به عنوان سرمایه انسانی سازمان

ارائه تصویر زیبا از اهداف سازمان و درک صحیح از سیاست ها، ماموریت ها و شرح وظایف سازمانی

پرهیز از تهمت، غیبت و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد همکاران را تضعیف نماید

هم فکری و مشارکت گروهی در انجام امور و ارتقاء سطح کیفیت خدمات و اصلاح روش های انجام کار

توجه ویژه به اصل شایستگی در انتصابات و توزیع امکانات و فرصت ها

اعتلای فرهنگ کار پویا و بالنده به عنوان یک منش سازمانی

تلاش در جهت ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت شغلی
 

تلاش در راستای ارتقای سلامت نظام اداری

خودداری از انجام هر گونه مظاهر فساد اداری از قبیل توصیه، سفارش، رابطه، اخذ هدیه و…

رازداری و خودداری از افشای اسناد محرمانه به عنوان یک اصل اخلاقی و رفتار سازمانی


 

.